Rozdział 3
Punktowy system oceniania zachowania
§ 52
Zasady ustalania ocen zachowania uczniów
- Ocena zachowania uczniów klas I – III ma formę opisową wg ustalonych przez zespół nauczycieli kryteriów. uwzględniających spełnienie wymagań określonych w podstawie programowej..W przypadku nie przestrzegania przez ucznia statutu szkoły nie może on byś wyróżniony na apelu szkolnym
- Ocenę zachowania uczniów klas IV – VI ustala się według skali określonej w wewnątrzszkolnym systemie oceniania. Każdy uczeń na początku semestru otrzymuje 170 punktów co odpowiada ocenie dobrej
- Ocena zachowania nie może mieć wpływu na:
a) oceny z zajęć edukacyjnych,
b) promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie Szkoły, za wyjątkiem drugiej i kolejnej rocznej oceny nagannej.
4. Ocenę zachowania wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia /na podstawie wpisów w zeszycie ocen zachowania/.
5. Ocena zachowania ustalona przez wychowawcę jest ostateczna z zastrzeżeniem przypadku, w którym obowiązuje tryb odwoławczy.
6. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia w szczególności:
a) wywiązywanie się z obowiązków ucznia,
b) postępowanie zgodne z dobrem szkolnej społeczności, dbałość o honor i tradycje Szkoły,
c) dbałość o piękno mowy ojczystej,
d) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób,
e) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią,
f) okazywanie szacunku innym osobom,
g) przeciwstawianie się przejawom przemocy, agresji i wulgarności.
7. Uczeń nie może uzyskać oceny wzorowej z zachowania w danym semestrze w przypadku opuszczenia 3 lekcji bez usprawiedliwienia lub uzyskania w semestrze powyżej 10 pkt. ujemnych. oraz bardzo dobrej w przypadku uzyskania 30 punktów ujemnych.
8. Uczeń uzyskuje ocenę semestralną /roczną/ w zależności od ilości uzyskanych punktów - wg poniższej tabeli:
Łączna ilość punktów | Ocena zachowania – semestralna lub roczna |
Powyżej 250 | Wzorowe |
200 - 250 | bardzo dobre |
161 - 199 | Dobre |
81 - 160 | Poprawne |
0 - 80 | Nieodpowiednie |
Poniżej 0 | Naganne |
9. Zachowanie ocenia się w dwóch obszarach: zachowania pozytywne i zachowania negatywne.
I. Zachowania pozytywne:
L.p. | | Punkty dodatnie |
| Aktywne sprawowanie funkcji w szkole | do 20 |
| Aktywne sprawowanie funkcji w klasie | do 20 |
| Reprezentowanie Szkoły na zewnątrz:- konkursy, zawody- za udział w etapie szkolnym 5 pkt., etap powiatowy 10 pkt , etap wojewódzki 15pkt | suma punktów |
| Pomoc w organizowaniu imprez szkolnych | do 15 |
| Praca na rzecz klasy | do 20 |
| Praca na rzecz Szkoły | do 20 |
| Praca na rzecz środowiska, wolontariat | do 20 |
| Udokumentowana pomoc kolegom w nauce | do 15 |
| Punktualność | do 10 |
| Przejawianie inicjatywy, aktywny udział w pracach kół zainteresowań i organizacjach | do 20 |
| Przeciwstawianie się przejawom agresji i wulgarności | do 15 |
| Godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią. | do 20 |
| 100% frekwencja (Nieobecności spowodowane brakiem dojazdu do szkoły, wizytą u lekarza w celu wykonania szczepień lub bilansu oraz nieobecności związane z obchodzonymi w innych terminach Świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy, przez uczniów wyznania greko-katolickiego, nie wpływają na obniżenie frekwencji). | 30 |
| Do dyspozycji wychowawcy | do 30
|
2. Zachowanie negatywne
L.p | | Punkty ujemne |
1. | Przeszkadzanie na lekcji. | za każde 2 |
2. | Uporczywe przeszkadzanie w prowadzeniu lekcji. | za każde 5 |
3. | Niewykonywanie poleceń nauczyciela. | za każde 3 |
4. | Aroganckie odezwanie się do nauczyciela, pracowników Szkoły, kolegów i koleżanek. | za każde 10 |
5. | Ubliżanie, zaczepianie słowne lub fizyczne. | za każde 15 |
6. | Bójka. | za każdą 50 |
7. | Wulgarne słownictwo. | za każde 5 |
8. | Niewłaściwe zachowanie po za szkołą. | za każde 30 |
9. | Niewłaściwe zachowanie na terenie Szkoły i imprezach szkolnych (np. wychodzenie poza teren szkoły, itp.). | za każde od 10 do 50 |
10. | Niszczenie mienia szkolnego i rzeczy innych uczniów. | za każde od 10 do 50 |
11. | Niszczenie przyrody, znęcanie się nad zwierzętami. | za każde 10 |
12. | Kradzież, wyłudzanie. | za każde 50 |
13. | Fałszowanie podpisów, dokumentów. | za każde 20 |
14. | Zaśmiecanie otoczenia. | za każde 5 |
15. | Palenie papierosów i e-papierosów. | za każde 30 |
16. | Picie alkoholu; posiadanie, zażywanie lub rozprowadzanie środków odurzających. | za każde 50 |
17. | Nieusprawiedliwione spóźnianie się na lekcje. | za każde 5 |
18. | Opuszczanie lekcji bez usprawiedliwienia (1 godz.). | |