AKTUALNOŚCI
.......................................
O SZKOLE
........................................
LICEUM
.........................................
Szkoła patriotyzmu
Dla Niepodległej
........................................
INFORMATYKA
Testy/Sprawdziany

SP 1 - 3
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 7
klasa 8
SP z. dodatkowe

LO klasa 3
........................................
ARCHIWUM
........................................
KONTAKT
........................................
Szukaj:

Twˇj e-mail:

Twoje has│o:


W celu rejestracji, wpisz swˇj e-mail, Twoje has│o zostanie wys│ane.

Zapomnia│e has│a?

 Miniatura: 2014-09-25 11:39:49 godloRP (827)
 ZESPÓ┼ü SZKÓ┼ü OGÓLNOKSZTA┼üC─äCYCH 
W WYDMINACH  

POLITYKA PRYWATNO┼ÜCI. Nasze strony wykorzystuj─ů pliki cookies. Brak zmiany ustawie┼ä w przegl─ůdarce oznacza akceptacj─Ö dla stosowanych tu plików.  Wi─Öcej o celu u┼╝ywania plików cookies.  Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych (RODO). 

Edytor tekstu

BEZPIECZNA PRACA Z KOMPUTEREM

USŁUGI INTERNETOWE - KOMUNIKACJA I UDOSTEPNIANIE DANYCH

USŁUGI INTERNETOWE - WYSZUKIWARKI

USŁUGI INTERNETOWE - E-LEARNING

BUDOWA KOMPUTERA

PODSTAWY PRACY Z ARKUSZEM KALKULACYJNYM

ARKUSZ KALKULACYJNY

INSTRUKCJE WARUNKOWE

ARKUSZ KALKULACYJNY

Instrukcje warunkowe

Informatyka '19 » zakres podstawowy » Arkusz kalkulacyjny » Instrukcje warunkowe

 Instrukcja warunkowa jest konstrukcj─ů programistyczn─ů, która okre┼Ťla dalsze dzia┼éanie w zale┼╝no┼Ťci od tego, czy dane wyra┼╝enie jest prawdziwe, czy fa┼észywe. W arkuszu kalkulacyjnym przyjmuje posta─ç wbudowanych formu┼é, m.in.

  • JE┼╗ELI
  • LICZ.JE┼╗ELI
  • SUMA.JE┼╗ELI
  • WYSZUKAJ.PIONOWO

 

FUNKCJA JE┼╗ELI


Funkcja logiczna JE┼╗ELI sprawdza, czy spe┼éniony jest warunek (np. C2>B2). Je┼╝eli warunek jest spe┼éniony, to warto┼Ťci─ů funkcji jest warto┼Ť─ç1. Je┼╝eli warunek nie jest spe┼éniony, wynikiem funkcji jest warto┼Ť─ç2.

=JE┼╗ELI(warunek;warto┼Ť─çl;warto┼Ť─ç2)

 

─ćwiczenie 1. Badanie realizacji planu nauki

   
Przygotuj tabel─Ö, za pomoc─ů której zbadasz realizacj─Ö planu nauki s┼éów w j─Özyku obcym (wzór poni┼╝ej). Za┼éó┼╝, ┼╝e ka┼╝dego dnia nauczysz si─Ö co najmniej 20 s┼éów. Uzupe┼énij kolumn─Ö Realizacja planu - wpisz w┼éa┼Ťciw─ů formu┼é─Ö warunkow─ů.

Sformułuj warunek opisowy.

Je┼╝eli liczba s┼éów jest wi─Öksza ni┼╝ za┼éo┼╝ony plan dzienny (20 s┼éów) lub równa temu planowi, napisz "plan zrealizowany", w przeciwnym razie napisz "nie uda┼éo si─Ö".

Zapisz odpowiedni─ů formu┼é─Ö w komórce C2.

=JEŻELI(B2>=$F$1;"plan zrealizowany";"nie udało się")

  • Operator porównania „wi─Ökszy ni┼╝ lub równy" ma posta─ç >=.
  • Komórka z liczb─ů s┼éów ma adres wzgl─Ödny B2, a komórka z planem dziennym adres bezwzgl─Ödny $F$1, aby przy kopiowaniu formu┼éy pierwszy adres si─Ö zmienia┼é, a drugi nie.

 
Skopiuj formu┼é─Ö z komórki C2 do pozosta┼éych komórek.

FUNKCJA ZAGNIE┼╗D┼╗ONA


W przypadku bardziej skomplikowanych zestawie┼ä i oblicze┼ä stosuje si─Ö funkcje zagnie┼╝d┼╝one, tzn. wpisuje si─Ö w miejsce np. warunku lub warto┼Ťci inn─ů funkcj─Ö. Dzi─Öki temu nie trzeba tworzy─ç dodatkowych kolumn prowadz─ůcych do wyniku ko┼äcowego albo - jak w przypadku zagnie┼╝d┼╝enia kilku funkcji JE┼╗ELI - mo┼╝na sprawdza─ç jednocze┼Ťnie wiele kryteriów. W trakcie tworzenia tego typu formu┼é nale┼╝y pami─Öta─ç o zamykaniu nawiasów funkcji - inaczej wyst─ůpi b┼é─ůd.

─ćwiczenie 2. Planowanie powtórzenia


Przygotuj tabel─Ö, za pomoc─ů której zaplanujesz powtórzenie do egzaminu z j─Özyka obcego: czytanie ze zrozumieniem co 3 dni, gramatyka co 2 dni, pisanie wypracowa┼ä co 5 dni (wzór poni┼╝ej). Uzupe┼énij kolumny Czytanie ze zrozumieniem, Gramatyka i Pisanie wypracowa┼ä - wpisz w┼éa┼Ťciwe formu┼éy warunkowe.
  



Sformułuj warunek opisowy.

Aby stwierdzi─ç, jakiego typu zadania maj─ů by─ç realizowane danego dnia, podziel liczb─Ö oznaczaj─ůc─ů numer dnia przez liczb─Ö okre┼Ťlaj─ůc─ů cz─Östo┼Ť─ç realizacji danego typu zada┼ä i ustal warto┼Ť─ç reszty z dzielenia: je┼╝eli reszta wynosi 0, wpisz komunikat „TAK", w przeciwnym wypadku pozostaw pust─ů komórk─Ö.

Zapisz odpowiedni─ů formu┼é─Ö w komórce B3.

=JE┼╗ELI(MOD($A3;B$2)=0;"TAK";"")

  • Wynikiem funkcji matematycznej MOD(liczba1;liczba2) jest reszta z dzielenia liczba1 przez liczba2. Wyra┼╝enie mo┼╝e mie─ç warto┼Ť─ç dodatni─ů lub 0.
  • Aby jedna formu┼éa realizowa┼éa wyliczenie dla ca┼éego zestawu, komórki z liczbami oznaczaj─ůcymi numer dnia i cz─Östo┼Ť─ç realizacji danego typu zada┼ä powinny mie─ç adres mieszany. Dzi─Öki temu podczas kopiowania formu┼éy b─Öd─ů odwo┼éywa─ç si─Ö do tej samej kolumny (A) i do tego samego wiersza (2).


Skopiuj formu┼é─Ö z komórki B3 do pozosta┼éych komórek - przeci─ůgnij j─ů w dó┼é i w prawo.

GRAFIKA WEKTOROWA

GRAFIKAI I MULTIMEDIA. GRAFIKA RASTROWA

GRAFIKA RASTROWA

FILM

ZADANIA DODATKOWE LO

skr├│ty klawiszowe - windows 10

 
  ©2007