AKTUALNOŚCI
.......................................
O SZKOLE
........................................
LICEUM
.........................................
Szkoła patriotyzmu
Dla Niepodległej
........................................
INFORMATYKA
Testy/Sprawdziany

SP 1 - 3
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 7
klasa 8
SP z. dodatkowe

LO klasa 3
........................................
ARCHIWUM
........................................
KONTAKT
........................................
Szukaj:

Twj e-mail:

Twoje haso:


W celu rejestracji, wpisz swj e-mail, Twoje haso zostanie wysane.

Zapomniae hasa?

 Miniatura: 2014-09-25 11:39:49 godloRP (827)
 ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 
W WYDMINACH  

POLITYKA PRYWATNOŚCI. Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Brak zmiany ustawień w przeglądarce oznacza akceptację dla stosowanych tu plików.  Więcej o celu używania plików cookies.  Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych (RODO). 

Edytor tekstu

BEZPIECZNA PRACA Z KOMPUTEREM

USŁUGI INTERNETOWE - KOMUNIKACJA I UDOSTEPNIANIE DANYCH

USŁUGI INTERNETOWE - WYSZUKIWARKI

USŁUGI INTERNETOWE - E-LEARNING

BUDOWA KOMPUTERA

PODSTAWY PRACY Z ARKUSZEM KALKULACYJNYM

ARKUSZ KALKULACYJNY

INSTRUKCJE WARUNKOWE

ARKUSZ KALKULACYJNY

Instrukcje warunkowe

Informatyka '19 » zakres podstawowy » Arkusz kalkulacyjny » Instrukcje warunkowe

 Instrukcja warunkowa jest konstrukcją programistyczną, która określa dalsze działanie w zależności od tego, czy dane wyrażenie jest prawdziwe, czy fałszywe. W arkuszu kalkulacyjnym przyjmuje postać wbudowanych formuł, m.in.

  • JEŻELI
  • LICZ.JEŻELI
  • SUMA.JEŻELI
  • WYSZUKAJ.PIONOWO

 

FUNKCJA JEŻELI


Funkcja logiczna JEŻELI sprawdza, czy spełniony jest warunek (np. C2>B2). Jeżeli warunek jest spełniony, to wartością funkcji jest wartość1. Jeżeli warunek nie jest spełniony, wynikiem funkcji jest wartość2.

=JEŻELI(warunek;wartośćl;wartość2)

 

Ćwiczenie 1. Badanie realizacji planu nauki

   
Przygotuj tabelę, za pomocą której zbadasz realizację planu nauki słów w języku obcym (wzór poniżej). Załóż, że każdego dnia nauczysz się co najmniej 20 słów. Uzupełnij kolumnę Realizacja planu - wpisz właściwą formułę warunkową.

Sformułuj warunek opisowy.

Jeżeli liczba słów jest większa niż założony plan dzienny (20 słów) lub równa temu planowi, napisz "plan zrealizowany", w przeciwnym razie napisz "nie udało się".

Zapisz odpowiednią formułę w komórce C2.

=JEŻELI(B2>=$F$1;"plan zrealizowany";"nie udało się")

  • Operator porównania „większy niż lub równy" ma postać >=.
  • Komórka z liczbą słów ma adres względny B2, a komórka z planem dziennym adres bezwzględny $F$1, aby przy kopiowaniu formuły pierwszy adres się zmieniał, a drugi nie.

 
Skopiuj formułę z komórki C2 do pozostałych komórek.

FUNKCJA ZAGNIEŻDŻONA


W przypadku bardziej skomplikowanych zestawień i obliczeń stosuje się funkcje zagnieżdżone, tzn. wpisuje się w miejsce np. warunku lub wartości inną funkcję. Dzięki temu nie trzeba tworzyć dodatkowych kolumn prowadzących do wyniku końcowego albo - jak w przypadku zagnieżdżenia kilku funkcji JEŻELI - można sprawdzać jednocześnie wiele kryteriów. W trakcie tworzenia tego typu formuł należy pamiętać o zamykaniu nawiasów funkcji - inaczej wystąpi błąd.

Ćwiczenie 2. Planowanie powtórzenia


Przygotuj tabelę, za pomocą której zaplanujesz powtórzenie do egzaminu z języka obcego: czytanie ze zrozumieniem co 3 dni, gramatyka co 2 dni, pisanie wypracowań co 5 dni (wzór poniżej). Uzupełnij kolumny Czytanie ze zrozumieniem, Gramatyka i Pisanie wypracowań - wpisz właściwe formuły warunkowe.
  



Sformułuj warunek opisowy.

Aby stwierdzić, jakiego typu zadania mają być realizowane danego dnia, podziel liczbę oznaczającą numer dnia przez liczbę określającą częstość realizacji danego typu zadań i ustal wartość reszty z dzielenia: jeżeli reszta wynosi 0, wpisz komunikat „TAK", w przeciwnym wypadku pozostaw pustą komórkę.

Zapisz odpowiednią formułę w komórce B3.

=JEŻELI(MOD($A3;B$2)=0;"TAK";"")

  • Wynikiem funkcji matematycznej MOD(liczba1;liczba2) jest reszta z dzielenia liczba1 przez liczba2. Wyrażenie może mieć wartość dodatnią lub 0.
  • Aby jedna formuła realizowała wyliczenie dla całego zestawu, komórki z liczbami oznaczającymi numer dnia i częstość realizacji danego typu zadań powinny mieć adres mieszany. Dzięki temu podczas kopiowania formuły będą odwoływać się do tej samej kolumny (A) i do tego samego wiersza (2).


Skopiuj formułę z komórki B3 do pozostałych komórek - przeciągnij ją w dół i w prawo.

GRAFIKA WEKTOROWA

GRAFIKAI I MULTIMEDIA. GRAFIKA RASTROWA

GRAFIKA RASTROWA

FILM

ZADANIA DODATKOWE LO

skróty klawiszowe - windows 10

 
  ©2007