AKTUALNOŚCI
.......................................
O SZKOLE
........................................
LICEUM
.........................................
Szkoła patriotyzmu
Dla Niepodległej
........................................
INFORMATYKA
Testy/Sprawdziany

SP 1 - 3
klasa 4
klasa 6
klasa 7
klasa 8
SP z. dodatkowe

LO klasa 1
LO klasa 3
........................................
ARCHIWUM
........................................
KONTAKT
........................................
Szukaj:

Twj e-mail:

Twoje haso:


W celu rejestracji, wpisz swj e-mail, Twoje haso zostanie wysane.

Zapomniae hasa?

 Miniatura: 2014-09-25 11:39:49 godloRP (827)
 ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 
W WYDMINACH  

POLITYKA PRYWATNOŚCI. Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Brak zmiany ustawień w przeglądarce oznacza akceptację dla stosowanych tu plików.  Więcej o celu używania plików cookies.  Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych (RODO). 

Materiały do lekcji klasa 5

Zaczynamy

Biblioteka z obrazkami

  1. Różnice pomiędzy grafiką rastrową a wektorową.
  2. Biblioteka klipartów.
  3. Pobieranie klipartów z serwisu openclipart.org

Dotychczas podstawowym narzędziem do rysowania był edytor Paint. To program do grafiki rastrowej, w którym obrazy powstają z wielu małych punktów (pikseli) tworzących razem siatkę (raster).

GRAFIKA WEKTOROWA – CO TO TAKIEGO?

W przypadku grafiki wektorowej, zwanej też obiektową, rysunek jest zapisywany w postaci figur geometrycznych opisanych wzorami matematycznymi i może być skalowany bez utraty jakości (rozdzielczości).

Zobacz, jak zmienia się rozdzielczość obrazków wektorowego i rastrowego podczas skalowania.

Jednym z bezpłatnych programów do tworzenia i edycji grafiki wektorowej jest Inkscape. Pozwala on na tworzenie piktogramów i znaków (np. drogowych), logotypów oraz postaci komiksowych.

Ilustracje wektorowe zachowujące realizm lub mające wiele szczegółów wymagają więcej pracy niż analogiczne ilustracje rastrowe (i odwrotnie – łatwiej przygotować proste rysunki wektorowe, niż narysować je np. w programie Paint).

BIBLIOTEKA KLIPARTÓW

Podczas tworzenia prac plastycznych na komputerze można skorzystać z gotowych grafik zamieszczonych w serwisie Open Clip Art Library – międzynarodowej wolnej e-bibliotece klipartów, z której każdy może korzystać bez żadnych ograniczeń.

Licencja Creative Commons

Wszystkie kliparty zgromadzone w serwisie openclipart.org są udostępniane na licencji Creative Commons CC0 (creativecommons. org/publicdomain/zero/1.0/). Stanowi ona jednostronne oświadczenie twórcy obrazu, który zrzeka się wszystkich praw, jakich można się zrzec w systemie prawnym obowiązującym w danym państwie.

Możesz wykorzystywać i zmieniać ten klipart tak, jak chcesz, ale nie możesz powiedzieć ani napisać, że jesteś jego autorem (jeżeli pozostawiasz go bez zmiany).

 

https://openclipart.org – Strona z plikami wektorowymi

 

W zależności od potrzeb klipart można pobrać w trzech formatach: PNG (jeśli potrzebny jest plik rastrowy), SVG (jeśli potrzebny jest plik wektorowy) oraz PDF.

POBIERANIE KLIPARTÓW Z BIBLIOTEKI

Kliknij przycisk SVG pod obrazkiem – otworzy się okno pobierania pliku. Możesz zapisać obrazek na dysku lub otworzyć w przeglądarce internetowej.

W świecie komiksów

Fotografia mobilna

Modyfikowanie obrazu

Kiedy do mnie piszesz...

Szkoła w sieci

Praca zdalna

Co kraj to obyczaj - netykieta

Animowany duszek

Graj melodię

Zróbmy to razem

Multimedialny komiks. Programujemy w Scratchu

Wirujące wiatraki

WYKREŚLANIE ŚWIATA

Gra. Zbieranie jabłek

Wyścigi starych samochodów

Liczenie jabłek - cd. gry

Poznaj Europę

Wykreślanie świata

Ćwiczenia w arkuszu kalkulacyjnym

Dźwięki w plikach i w Internecie

 
  ©2007