AKTUALNOŚCI
.......................................
O SZKOLE
........................................
LICEUM
.........................................
Szkoła patriotyzmu
Dla Niepodległej
........................................
INFORMATYKA
Testy/Sprawdziany

SP 1 - 3
klasa 4
klasa 5
klasa 7
klasa 8
SP z. dodatkowe

LO klasa 1
LO klasa 3
........................................
ARCHIWUM
........................................
KONTAKT
........................................
Szukaj:

Twˇj e-mail:

Twoje has│o:


W celu rejestracji, wpisz swˇj e-mail, Twoje has│o zostanie wys│ane.

Zapomnia│e has│a?

 Miniatura: 2014-09-25 11:39:49 godloRP (827)
 ZESPÓ┼ü SZKÓ┼ü OGÓLNOKSZTA┼üC─äCYCH 
W WYDMINACH  

POLITYKA PRYWATNO┼ÜCI. Nasze strony wykorzystuj─ů pliki cookies. Brak zmiany ustawie┼ä w przegl─ůdarce oznacza akceptacj─Ö dla stosowanych tu plików.  Wi─Öcej o celu u┼╝ywania plików cookies.  Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych (RODO). 

Materiały do lekcji klasa 6

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Logogryfy i krzy┼╝├│wki

Obrazy z ekranu

Multimedialna instrukcja

Piramida zdrowia - projekt

Porz─ůdki

Obrazki z figur

Wektorowe zaproszenie

Ukryte liczby

Poszukaj minimum

  • stosowanie w Scratchu typu danych w postaci listy,
  • zrealizowanie w Scratchu algorytmu znajdowania najmniejszej warto┼Ťci.

LISTA I LOSOWANIE W SCRATCHU

Duszek b─Ödzie znajdowa─ç warto┼Ť─ç najmniejsz─ů w┼Ťród wylosowanych 10 liczb trzycyfrowych.

Aby zapami─Öta─ç jak─ů┼Ť warto┼Ť─ç liczbow─ů, mo┼╝na utworzy─ç zmienn─ů. Tym razem jednak trzeba by zapami─Öta─ç 10 wylosowanych liczb. Tworzenie tylu zmiennych nie jest wygodne. Lepiej wykorzysta─ç listy – typ danych, który mo┼╝e jednocze┼Ťnie przechowywa─ç wiele liczb.

Tworzymy list─Ö liczby:

Tworzymy losowanie 10 liczb z zakresu 100 – 999

Ka┼╝de uruchomienie p─Ötli powoduje dopisanie do listy nast─Öpnych 10 liczb, musisz zadba─ç o usuni─Öcie poprzednich warto┼Ťci przy ka┼╝dym uruchomieniu projektu oraz doda─ç odpowiednie komunikaty duszka, aby projekt by┼é zrozumia┼éy.

Tworzymy zmienne min oraz nr za pomoc─ů której b─Ödziemy odwo┼éywa─ç si─Ö do konkretnych elementów listy (elementy s─ů numerowane od 1 do 10)

Tworzy─ç zdarzenie kiedy ten duszek klikni─Öty – ustawiamy warto┼Ť─ç zmiennej min na pierwszy element, a warto┼Ť─ç zmiennej nr na dwa (to b─Ödzie kolejna odczytywana warto┼Ť─ç z listy).

Uk┼éadamy p─Ötl─Ö, w której dokonamy porównania kolejnych elementów listy z tymczasowym minimum – zmienna nr pe┼éni tutaj funkcj─Ö zmiennej steruj─ůcej p─Ötl─ů.

Piszemy znalezione minimum. Wstawiamy blok po┼é─ůcz … i …, a nast─Öpnie w polu edycji umieszczamy napis Znalaz┼éem minimum, to liczba ze spacj─ů po s┼éowie liczba, a w drugim zmienn─ů min.

Ca┼éo┼Ť─ç:

Znajd┼║ sz├│stk─Ö

Zgadnij liczb─Ö

Czy komputer zna tabliczk─Ö mno┼╝enia?

Cyberprzestepczo┼Ť─ç

Tabliczka mno┼╝nia - programujemy.

Czy komputer zgadnie liczb─Ö?

Policz, czy warto?

Kto, kiedy, gdzie?

Tik, Tak - obliczenia czasu w Excelu.

Zadania Excel

Orzeł czy reszka?

Liczby z kresek

Kodowanie liter

Podsumowanie - Excel.

Wyszukiwanie informacji

Komputer w pracy

Dziel si─Ö wiedz─ů - Wikipedia i jej siostrzane projekty.

Wysyłać czy udostępniać

Astronomia z komputerem - rozwijamy zainteresowania za pomoca komputera.

Internet pomoc─ů w nauce.

Słownik pojęć komputerowych

 
  ©2007