AKTUALNOŚCI
.......................................
O SZKOLE
........................................
LICEUM
.........................................
Szkoła patriotyzmu
Dla Niepodległej
........................................
INFORMATYKA
Testy/Sprawdziany

SP 1 - 3
klasa 4
klasa 5
klasa 7
klasa 8
SP z. dodatkowe

LO klasa 1
LO klasa 3
........................................
ARCHIWUM
........................................
KONTAKT
........................................
Szukaj:

Twj e-mail:

Twoje haso:


W celu rejestracji, wpisz swj e-mail, Twoje haso zostanie wysane.

Zapomniae hasa?

 Miniatura: 2014-09-25 11:39:49 godloRP (827)
 ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 
W WYDMINACH  

POLITYKA PRYWATNOŚCI. Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Brak zmiany ustawień w przeglądarce oznacza akceptację dla stosowanych tu plików.  Więcej o celu używania plików cookies.  Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych (RODO). 

Materiały do lekcji klasa 6

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Logogryfy i krzyżówki

Obrazy z ekranu

Multimedialna instrukcja

Piramida zdrowia - projekt

Porządki

Obrazki z figur

Wektorowe zaproszenie

Ukryte liczby

Poszukaj minimum

  • stosowanie w Scratchu typu danych w postaci listy,
  • zrealizowanie w Scratchu algorytmu znajdowania najmniejszej wartości.

LISTA I LOSOWANIE W SCRATCHU

Duszek będzie znajdować wartość najmniejszą wśród wylosowanych 10 liczb trzycyfrowych.

Aby zapamiętać jakąś wartość liczbową, można utworzyć zmienną. Tym razem jednak trzeba by zapamiętać 10 wylosowanych liczb. Tworzenie tylu zmiennych nie jest wygodne. Lepiej wykorzystać listy – typ danych, który może jednocześnie przechowywać wiele liczb.

Tworzymy listę liczby:

Tworzymy losowanie 10 liczb z zakresu 100 – 999

Każde uruchomienie pętli powoduje dopisanie do listy następnych 10 liczb, musisz zadbać o usunięcie poprzednich wartości przy każdym uruchomieniu projektu oraz dodać odpowiednie komunikaty duszka, aby projekt był zrozumiały.

Tworzymy zmienne min oraz nr za pomocą której będziemy odwoływać się do konkretnych elementów listy (elementy są numerowane od 1 do 10)

Tworzyć zdarzenie kiedy ten duszek kliknięty – ustawiamy wartość zmiennej min na pierwszy element, a wartość zmiennej nr na dwa (to będzie kolejna odczytywana wartość z listy).

Układamy pętlę, w której dokonamy porównania kolejnych elementów listy z tymczasowym minimum – zmienna nr pełni tutaj funkcję zmiennej sterującej pętlą.

Piszemy znalezione minimum. Wstawiamy blok połącz … i …, a następnie w polu edycji umieszczamy napis Znalazłem minimum, to liczba ze spacją po słowie liczba, a w drugim zmienną min.

Całość:

Znajdź szóstkę

Zgadnij liczbę

Czy komputer zna tabliczkę mnożenia?

Cyberprzestepczość

Tabliczka mnożnia - programujemy.

Czy komputer zgadnie liczbę?

Policz, czy warto?

Kto, kiedy, gdzie?

Tik, Tak - obliczenia czasu w Excelu.

Zadania Excel

Orzeł czy reszka?

Liczby z kresek

Kodowanie liter

Podsumowanie - Excel.

Wyszukiwanie informacji

Komputer w pracy

Dziel się wiedzą - Wikipedia i jej siostrzane projekty.

Wysyłać czy udostępniać

Astronomia z komputerem - rozwijamy zainteresowania za pomoca komputera.

Internet pomocą w nauce.

Słownik pojęć komputerowych

 
  ©2007