- wykonanie skryptu w Scratch zgadującego liczbę podaną przez gracza
- dodawanie zmiennych i przypisywanie im określonych wartości
Zabawa w zgadywanie liczby.
Przypomnij sobie projekt ze zgadywaniem liczby:
“Jedna osoba wybiera liczbę całkowitą, np. z zakresu od 1 do 100. Zadaniem drugiej jest odgadnięcie tej liczby w jak najmniejszej liczbie prób. Pierwsza osoba może odpowiedzieć tylko słowami: „za mała”, „za duża”, „trafiona”. Zagraj w tę grę i opracuj strategię zgadywania. Albo jeszcze lepiej – naucz grać w tę grę komputer!”
PIERWSZE KROKI – PLANOWANIE GRY
Ustalamy zmienne min, max, liczba gracza, ilość prób oraz liczbę zgadywaną.
Układamy odpowiednio skrypt:
Kolejny skrypt przedstawia automatyczne wyszukanie liczby podanej przez gracza w jak najmniejszej liczbie ruchów.
Nowy kafelek – podłoga
Kafelek informuje nas o zaokrągleniu liczby w dół.
Czyli:
7/4 = 1,75
Skrypt automatycznie porównuje czy liczba jest za mała czy za duża – bez ingerencji gracza.