AKTUALNOŚCI
.......................................
O SZKOLE
........................................
LICEUM
.........................................
Szkoła patriotyzmu
Dla Niepodległej
........................................
INFORMATYKA
Testy/Sprawdziany

SP 1 - 3
klasa 4
klasa 5
klasa 7
klasa 8
SP z. dodatkowe

LO klasa 1
LO klasa 3
........................................
ARCHIWUM
........................................
KONTAKT
........................................
Szukaj:

Twj e-mail:

Twoje haso:


W celu rejestracji, wpisz swj e-mail, Twoje haso zostanie wysane.

Zapomniae hasa?

 Miniatura: 2014-09-25 11:39:49 godloRP (827)
 ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 
W WYDMINACH  

POLITYKA PRYWATNOŚCI. Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Brak zmiany ustawień w przeglądarce oznacza akceptację dla stosowanych tu plików.  Więcej o celu używania plików cookies.  Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych (RODO). 

Materiały do lekcji klasa 6

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Logogryfy i krzyżówki

Obrazy z ekranu

Multimedialna instrukcja

Piramida zdrowia - projekt

Porządki

Obrazki z figur

Wektorowe zaproszenie

Ukryte liczby

Poszukaj minimum

Znajdź szóstkę

Zgadnij liczbę

Czy komputer zna tabliczkę mnożenia?

Cyberprzestepczość

Tabliczka mnożnia - programujemy.

Czy komputer zgadnie liczbę?

Policz, czy warto?

Kto, kiedy, gdzie?

Tik, Tak - obliczenia czasu w Excelu.

Zadania Excel

Orzeł czy reszka?

TEMAT: Orzeł czy reszka?

  • korzystanie z funkcji losujących w arkuszu kalkulacyjnym,
  • przeprowadzenie symulacji prostego doświadczenia z użyciem funkcji losującej,
  • trafne ocenianie wyniku prostego doświadczenia losowego,
  • wykonywanie wykresu wyników doświadczenia.

JAK LOSOWAĆ W ARKUSZU

Do losowania służy matematyczna funkcja LOS.ZAKR, która losuje liczby całkowite z podanego zakresu. Jeżeli umówimy się, że 1 będzie oznaczać orła, a 0 – reszkę, do losowania wystarczy wpisać jako liczby graniczne 0 oraz 1 i tylko takie wyniki będziemy wówczas otrzymywać.

  1. Wypełnij pierwszą kolumnę numerami rzutów.
  2. Kliknij komórkę przeznaczoną na wynik pierwszego losowania i wywołaj funkcję LOS.ZAKR (0,1) – możesz skorzystać z kreatora lub
  3. Po otrzymaniu pierwszego wyniku skopiuj go do wszystkich komórek obszaru przeznaczonego na wyniki losowań w tabeli. Losowanie gotowe!

Taką symulację możesz przeprowadzić wielokrotnie. Jeżeli naciśniesz klawisz F9, oznaczający przeliczanie wyników w arkuszu, program przeprowadzi losowanie jeszcze raz – wyniki w tabeli się zmienią!

OBEJRZYJ WYNIKI

Wywołaj funkcję LICZ.JEŻELI. Jako jej zakres podaj cały obszar wyników losowania, w pole kryterium wpisz liczbę 1 i oblicz wylosowaną liczbę orłów (jedynek). W ten sam sposób wyznacz liczbę reszek (zer).

Sporządź wykres kolumnowy dla obliczonych wyników.

ZADANIE:

Rzucaj kostką czworościenną, której ścianki są ponumerowane od 1 do 4. Po każdym rzucie odczytaj liczbę ze ścianki, na którą kostka upadła. Wykonaj tabelę losowań i wykres dla takiej kostki

 

Liczby z kresek

Kodowanie liter

Podsumowanie - Excel.

Wyszukiwanie informacji

Komputer w pracy

Dziel się wiedzą - Wikipedia i jej siostrzane projekty.

Wysyłać czy udostępniać

Astronomia z komputerem - rozwijamy zainteresowania za pomoca komputera.

Internet pomocą w nauce.

Słownik pojęć komputerowych

 
  ©2007