AKTUALNOŚCI
.......................................
O SZKOLE
........................................
LICEUM
.........................................
Szkoła patriotyzmu
Dla Niepodległej
........................................
INFORMATYKA
Testy/Sprawdziany

SP 1 - 3
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 7
SP z. dodatkowe

LO klasa 1
LO klasa 3
........................................
ARCHIWUM
........................................
KONTAKT
........................................
Szukaj:

Twˇj e-mail:

Twoje has│o:


W celu rejestracji, wpisz swˇj e-mail, Twoje has│o zostanie wys│ane.

Zapomnia│e has│a?

 Miniatura: 2014-09-25 11:39:49 godloRP (827)
 ZESPÓ┼ü SZKÓ┼ü OGÓLNOKSZTA┼üC─äCYCH 
W WYDMINACH  

POLITYKA PRYWATNO┼ÜCI. Nasze strony wykorzystuj─ů pliki cookies. Brak zmiany ustawie┼ä w przegl─ůdarce oznacza akceptacj─Ö dla stosowanych tu plików.  Wi─Öcej o celu u┼╝ywania plików cookies.  Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych (RODO). 

Du┼╝o danych

Temat: Du┼╝o danych

  1. przegl─ůdanie i analizowanie w arkuszu du┼╝ych zestawów danych,
  2. korzystanie z niektórych funkcji statystycznych,
  3. uczestniczenie w projektach przetwarzania rozproszonego.

FUNKCJE STATYSTYCZNE

Za pomoc─ů Excela mo┼╝esz obliczy─ç ┼Ťredni─ů arytmetyczn─ů masy cia┼éa i d┼éugo┼Ťci niemowl─ůt.

Kliknij przycisk fx i w oknie Wstawianie funkcji wybierz kategori─Ö funkcji Statystyczne, a w niej funkcj─Ö ┼ÜREDNIA. Na koniec zaznacz odpowiedni zakres danych. Do przydatnych funkcji statystycznych nale┼╝─ů te┼╝ MIN, MAX i MEDIANA, które s┼éu┼╝─ů do znajdowania odpowiednio: najmniejszej, najwi─Ökszej i ┼Ťrodkowej warto┼Ťci z danych. Zastosuj je w arkuszu.

W przypadku ┼Ťredniej, minimum i maksimum funkcj─Ö mo┼╝na równie┼╝ wybra─ç z listy Σ Autosumowanie.
Excel b┼éyskawicznie oblicza warto┼Ťci i podaje wyniki.

KORELACJA I LINIA TRENDU

Zauwa┼╝my, ┼╝e zazwyczaj przy ma┼éej wadze niemowl─Öcia odpowiada niewielka d┼éugo┼Ť─ç. Czy rzeczywi┼Ťcie mamy do czynienia z prawid┼éowo┼Ťci─ů? Arkusz pozwala to sprawdzi─ç. W tym celu sporz─ůdzimy wykres zale┼╝no┼Ťci mi─Ödzy mas─ů cia┼éa a d┼éugo┼Ťci─ů.

  • Zaznaczamy wszystkie warto┼Ťci masy cia┼éa i d┼éugo┼Ťci, a potem wybieramy opcj─Ö wstawiania wykresu XY (Punktowy) i wybieramy punkty danych.
  • Wykres przeniesiemy do nowego arkusza, inaczej b─Ödzie ma┼éo czytelny – klikamy na wykres i z podr─Öcznego menu wybieramy opcj─Ö Przenie┼Ť wykres….
  • Na wykresie powsta┼éa chmura punktów. Ich rozmieszczenie nie jest przypadkowe – wraz z mas─ů cia┼éa ro┼Ťnie równie┼╝ d┼éugo┼Ť─ç. Nie jest to zale┼╝no┼Ť─ç ┼Ťcis┼éa, poniewa┼╝ punkty nie uk┼éadaj─ů si─Ö na jednej linii. Tak─ů „rozmyt─ů” zale┼╝no┼Ť─ç nazywa si─Ö korelacj─ů. Na wykresie wida─ç, ┼╝e masa cia┼éa i d┼éugo┼Ť─ç niemowl─ůt s─ů skorelowane.
  • Wykonajmy, aby w arkuszu zosta┼éa wyznaczona linia trendu. Jest to prosta przechodz─ůca najbli┼╝ej wszystkich wykre┼Ťlonych danych, która ilustruje zwi─ůzek mi─Ödzy analizowanymi danymi. Klikamy kart─Ö Narz─Ödzia wykresów (wy┼Ťwietlan─ů na wst─ů┼╝ce podczas pracy nad wykresem) i na karcie Projektowanie wybieramy opcj─Ö Dodaj element wykresu → Linia trendu → Liniowa.

Z tabelki wykres

Tematy do prezentacji

Materiał do lekcji klasa 8

BHP pracy z komputerem

Podstawy j─Özyka HTML

Jak to zrobi─ç w CSS?

Strona w dobrym stylu

Prosta strona internetowa.

Elementy interaktywne na stronie

Witryna WWW

Prawo w internecie

Rysuj z żółwiem. Python

Fantazyjne posadzki

Pisz i powtarzaj

Proste obliczenia

P─śTLE I WARUNKI

TEMAT: P─Ötle i warunki

  1. Zmiana warto┼Ťci pocz─ůtkowej zmiennej,
  2. Stosowanie petli WHILE
  3. Stosowanie instrukcji warunkowej.

Podczas pisania programów spotykamy si─Ö z potrzeb─ů zmiany warto┼Ťci zmiennej. Na przyk┼éad, je┼Ťli chcemy zwi─Ökszy─ç poprzedni─ů warto┼Ť─ç zmiennej temp o jak─ů┼Ť liczb─Ö, mo┼╝emy to zrobi─ç na dwa sposoby.

  • Pierwszy nich to dodanie liczby do poprzedniej warto┼Ťci zmiennej.
  • Drugi korzysta z operatora +=, który robi to samo.

─ćwiczenie:

Przeanalizuj poni┼╝szy skrypt, a nast─Öpnie sprawd┼║, jak dzia┼éaj─ů te operacje w przypadku odejmowania -=, mno┼╝enia *= i dzielenia /=.

SUMA CYFR

Napiszmy program, który zsumuje cyfry z liczby czterocyfrowej dodatniej.

Mamy liczb─Ö n=1048 (1+0+4+8 = 13)

Aby wyodr─Öbni─ç poszczególne cyfry mo┼╝emy wykorzysta─ç dwie operacje:

  • modulo 10, wyodr─Öbni ostatni─ů cyfr─Ö
  • dzielenie ca┼ékowite przez 10 – usuni─Öcie

Operacj─Ö nale┼╝y powtórzy─ç 4 razy:

1048 mod10 = 8 -> 1048//10 = 104

104 mod10 = 4 -> 104//10 = 10

10 mod10 = 0 -> 10//10 = 1

1 mod10 = 1 -> 1//10 = 0

P─śTLA WHILE

Je┼╝eli nie wiesz ile cyfr ma liczba najlepiej zastosowa─ç p─Ötle WHILE.

Wykonuje ona ci─ůg polece┼ä dopóki  podany warunek jest prawdziwy:

Obliczanie i wypisywanie sumy cyfr obrazuje poni┼╝szy schemat blokowy:

Wczytujemy liczb─Ö. Niech b─Ödzie równa 483284. Zmiennej suma nale┼╝y przypisa─ç warto┼Ť─ç 0. Nast─Öpnie nale┼╝y sprawdzi─ç, czy dana liczba jest wi─Öksza od 0. Je┼╝eli nie to program powinien wypisa─ç na ekranie aktualn─ů sum─Ö i zako┼äczy─ç dzia┼éanie. Je┼╝eli tak – a tak w tym przypadku – to nale┼╝y wykona─ç nast─Öpuj─ůce obliczenia:

  • suma = suma + suma liczba % 10 (suma = 0 + 483284 % 10 = 0 + 4 = 4)
  • liczba = liczba //10 (liczba 483284 //10 = 48328)

Na koniec nale┼╝y sprawdzi─ç, czy liczba jest wi─Öksza od 0. Tak jest zatem:

  • suma = suma + liczba % 10 (suma = 4 + 48328 % 10 = 4 +8 = 12)
  • liczba = liczba //10 ((liczba 48328 //10 = 4832)

Czy liczba jest wi─Öksza od 0??

  • suma = suma + liczba % 10 (suma = 25 + 4 % 10 = 25 +4 = 29)
  • liczba = liczba //10 ((liczba 4 //10 = 0)

Czyli liczba jest wi─Öksza od 0?

NIE

Suma cyfr liczby 483284 zosta┼éa wyznaczona i wynosi 29

DZIAŁANIA WARUNKOWE

Aby w zadaniu rozwi─ůzywanym w Pythonie wybra─ç okre┼Ťlon─ů akcj─Ö w zale┼╝no┼Ťci od warto┼Ťci zmiennej lub wyra┼╝enia, nale┼╝y zastosowa─ç instrukcj─Ö warunkow─ů. Instrukcja ta sk┼éada si─Ö z trzech cz─Ö┼Ťci: if (je┼╝eli), elif (je┼╝eli natomiast) oraz else (w przeciwnym przypadku). Tylko pierwsza z nich jest obowi─ůzkowa.

─ćwiczenie:

Napisz poni┼╝szy program i uruchom go dla trzech ró┼╝nych warto┼Ťci liczbowych zmiennej liczba (dodatnia, ujemna i zero). Sprawd┼║ poprawno┼Ť─ç komunikatów.

Znak równo┼Ťci =oznacza przypisanie (nadanie warto┼Ťci) podwójny znak równo┼Ťci ==oznacza porównanie (sprawdzenie czy warto┼Ťci s─ů sobie równe), a znak równo┼Ťci poprzedzony wykrzyknikiem != s┼éu┼╝y do sprawdzenia, czy warto┼Ťci nie s─ů sobie równe.

─ćWICZENIE

Napisz program, który dla podanej liczby wy┼Ťwietli napis, parzysta, je┼Ťli jest parzysta a w przeciwnym przypadku – napis nieparzysta.

liczba = 13
if liczba % 2 == 0:
print ("parzysta")
else
print("nieparzysta")

 ZADANIE DOMOWE

Napisz program, który dla podanej liczby ca┼ékowitej wypisze komunikat, czy podana liczba jest podzielna przez 3.

Fraktale

Fraktale w smartfonie

Samodzielne, zgodne z prawem korzystanie z zasob├│w Internetu.

Ci─ůg Fibonacciego i z┼éota proporcja.

Excel

Kartotekowa baza danych

Symulacje komputerowe - ko┼Ťci zosta┼éy rzucone.

Przestawianie danych

 
  ©2007