AKTUALNOŚCI
.......................................
O SZKOLE
........................................
LICEUM
.........................................
Szkoła patriotyzmu
Dla Niepodległej
........................................
INFORMATYKA
Testy/Sprawdziany

SP 1 - 3
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 7
SP z. dodatkowe

LO klasa 1
LO klasa 3
........................................
ARCHIWUM
........................................
KONTAKT
........................................
Szukaj:

Twj e-mail:

Twoje haso:


W celu rejestracji, wpisz swj e-mail, Twoje haso zostanie wysane.

Zapomniae hasa?

 Miniatura: 2014-09-25 11:39:49 godloRP (827)
 ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 
W WYDMINACH  

POLITYKA PRYWATNOŚCI. Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Brak zmiany ustawień w przeglądarce oznacza akceptację dla stosowanych tu plików.  Więcej o celu używania plików cookies.  Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych (RODO). 

Dużo danych

Temat: Dużo danych

  1. przeglądanie i analizowanie w arkuszu dużych zestawów danych,
  2. korzystanie z niektórych funkcji statystycznych,
  3. uczestniczenie w projektach przetwarzania rozproszonego.

FUNKCJE STATYSTYCZNE

Za pomocą Excela możesz obliczyć średnią arytmetyczną masy ciała i długości niemowląt.

Kliknij przycisk fx i w oknie Wstawianie funkcji wybierz kategorię funkcji Statystyczne, a w niej funkcję ŚREDNIA. Na koniec zaznacz odpowiedni zakres danych. Do przydatnych funkcji statystycznych należą też MIN, MAX i MEDIANA, które służą do znajdowania odpowiednio: najmniejszej, największej i środkowej wartości z danych. Zastosuj je w arkuszu.

W przypadku średniej, minimum i maksimum funkcję można również wybrać z listy Σ Autosumowanie.
Excel błyskawicznie oblicza wartości i podaje wyniki.

KORELACJA I LINIA TRENDU

Zauważmy, że zazwyczaj przy małej wadze niemowlęcia odpowiada niewielka długość. Czy rzeczywiście mamy do czynienia z prawidłowością? Arkusz pozwala to sprawdzić. W tym celu sporządzimy wykres zależności między masą ciała a długością.

  • Zaznaczamy wszystkie wartości masy ciała i długości, a potem wybieramy opcję wstawiania wykresu XY (Punktowy) i wybieramy punkty danych.
  • Wykres przeniesiemy do nowego arkusza, inaczej będzie mało czytelny – klikamy na wykres i z podręcznego menu wybieramy opcję Przenieś wykres….
  • Na wykresie powstała chmura punktów. Ich rozmieszczenie nie jest przypadkowe – wraz z masą ciała rośnie również długość. Nie jest to zależność ścisła, ponieważ punkty nie układają się na jednej linii. Taką „rozmytą” zależność nazywa się korelacją. Na wykresie widać, że masa ciała i długość niemowląt są skorelowane.
  • Wykonajmy, aby w arkuszu została wyznaczona linia trendu. Jest to prosta przechodząca najbliżej wszystkich wykreślonych danych, która ilustruje związek między analizowanymi danymi. Klikamy kartę Narzędzia wykresów (wyświetlaną na wstążce podczas pracy nad wykresem) i na karcie Projektowanie wybieramy opcję Dodaj element wykresu → Linia trendu → Liniowa.

Z tabelki wykres

Tematy do prezentacji

Materiał do lekcji klasa 8

BHP pracy z komputerem

Podstawy języka HTML

Jak to zrobić w CSS?

Strona w dobrym stylu

Prosta strona internetowa.

Elementy interaktywne na stronie

Witryna WWW

Prawo w internecie

Rysuj z żółwiem. Python

Fantazyjne posadzki

Pisz i powtarzaj

Proste obliczenia

PĘTLE I WARUNKI

Fraktale

Fraktale w smartfonie

Samodzielne, zgodne z prawem korzystanie z zasobów Internetu.

Ciąg Fibonacciego i złota proporcja.

Excel

Kartotekowa baza danych

Symulacje komputerowe - kości zostały rzucone.

Przestawianie danych

3.4 Przestawianie i przedstawianie danych

  1. przeglądanie i sortowanie dużych zestawów danych w arkuszu kalkulacyjnym,
  2. tworzenie tabeli przestawnej,
  3. korzystanie z niektórych funkcji statystycznych.

PRZEGLĄDANIA I SORTOWANIE ZESTAWÓW DANYCH

Plik do pobrania – tutaj

  1. Wstaw kolumnę. Nazwij nową kolumnę – np. Lp i wypełnij ją serią danych, tak aby ponumerować oseski,
  2. Wstaw kolumnę F zatytułowaną Imię (pełne). Skopiuj do niej wszystkie pierwsze imiona, a potem przejrzyj je i zapisz w jednolitej postaci (np. Zosię zamień na Zofię, a Kubę na Jakuba).
  3. Dokonaj następujących obliczeń:
  • ile dzieci urodziło się w wybranym szpitalu,
  • ile było chłopców a ile dziewczynek,
  • ile urodziło się w danym dniu,
  • ile miało taką samą wagę,
  • ile miało taki sam wzrost.

Przedstaw wszystko w nowym arkuszu – nowej tabeli.

Do wyliczeń użyj – filtrów oraz sortowania.

TABELA PRZESTAWNA

Które imiona występują w twoim zestawieniu najczęściej?

FUNKCJA STATYSTYCZNA LICZ.JEŻELI

Plik do pobrania – tutaj

Dokonaj obliczeń – wykorzystując licz.jeżeli

 
  ©2007