AKTUALNOŚCI
.......................................
O SZKOLE
........................................
LICEUM
.........................................
Szkoła patriotyzmu
Dla Niepodległej
........................................
INFORMATYKA
Testy/Sprawdziany

SP 1 - 3
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 8
SP z. dodatkowe

LO klasa 1
LO klasa 3
........................................
ARCHIWUM
........................................
KONTAKT
........................................
Szukaj:

Twˇj e-mail:

Twoje has│o:


W celu rejestracji, wpisz swˇj e-mail, Twoje has│o zostanie wys│ane.

Zapomnia│e has│a?

 Miniatura: 2014-09-25 11:39:49 godloRP (827)
 ZESPÓ┼ü SZKÓ┼ü OGÓLNOKSZTA┼üC─äCYCH 
W WYDMINACH  

POLITYKA PRYWATNO┼ÜCI. Nasze strony wykorzystuj─ů pliki cookies. Brak zmiany ustawie┼ä w przegl─ůdarce oznacza akceptacj─Ö dla stosowanych tu plików.  Wi─Öcej o celu u┼╝ywania plików cookies.  Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych (RODO). 

DBI

07.02.2023

Dzień Bezpiecznego Internetu

 

I. Zapoznaj si─Ö z kursem e-learningowym "Nie dla hejtu" https://edukacja.fdds.pl/course/index.php?categoryid=13.


II. Odpowiedz na pytania:

  1. Co to jest hejt?

  2. Dlaczego niektórzy ludzie hejtuj─ů w sieci?

  3. Co czuje ofiara hejtu?

  4. Co czuje hejter gdy musi spojrze─ç skrzywdzonej osobie w twarz?

  5. Jak powinna zachowa─ç si─Ö ofiara hejtu?

  6. Jak powinien zachowa─ç si─Ö ┼Ťwiadek hejtu?

  7.  ***Stwórz katalog zasad antyhejtowych (forma - prezentacja, ikonografika, nagranie video czy audio) - termin 28.02


Materiały do lekcji klasa 7

Bezpieczeństwo i higiena pracy z komputerem

Pracownia i komputery

Czy masz 1101 lat?

Jak działa sieć?

W chmurze

Wsp├│lny dokument

Multimedialna prezentacja

Duszek w labiryncie

  1. wykorzystywanie zdobytej do tej pory umiej─Ötno┼Ťci do tworzenia gier,
  2. wybieranie optymalnych polece┼ä spo┼Ťród dost─Öpnych.

PRZYGOTOWANIE SCENY

Duszek powinien porusza─ç si─Ö po labiryncie, który mo┼╝na przej┼Ť─ç od startu do mety.

Plik labiryntu mo┼╝na pobra─ç tutaj…

Logujemy si─Ö do scratch i wstawiamy plik t┼éa – wybierz opcj─Ö Wybierz t┼éo → Wczytaj t┼éo.

 STEROWANIE DUSZKIEM

Teraz mo┼╝emy si─Ö zaj─ů─ç oprogramowaniem duszka.

  • Dopasujemy wielko┼Ť─ç wybranego duszka do rozmiaru kratki – w polu Rozmiar wpisz odpowiedni─ů warto┼Ť─ç (kotek oko┼éo 39).
  • Uk┼éadamy skrypt zielonej flagi, w którym ustalimy warunki pocz─ůtkowe duszka – wstawiamy bloki odpowiedzialne za ustawienie pocz─ůtkowe duszka.

  • Teraz zaprogramujemy sterowanie duszkiem za pomoc─ů klawiszy ze strza┼ékami – np. po naci┼Ťni─Öciu klawisza ze strza┼ék─ů skierowan─ů w prawo duszek powinien pój┼Ť─ç w stron─Ö prawego brzegu ekranu, a po naci┼Ťni─Öciu klawisza ze strza┼ék─ů skierowan─ů do góry – w gór─Ö itd.

Przykład ruchu duszka w prawo

Ustalanie kierunku duszka

Duszek powinien chodzi─ç po ┼╝ó┼étych polach. Szare pola to ┼Ťciana labiryntu.

Uk┼éadamy nast─Öpuj─ůcy skrypt poruszania duszka.

Zauwa┼╝my, ┼╝e w p─Ötli zawsze wykonuje odpowiednie polecenie – duszek cofa si─Ö na poprzednie pole (-40).

Uk┼éadamy skrypt na zako┼äczenie. Je┼╝eli duszek dojedzie na koniec do mety do pola zielonego mo┼╝emy wykona─ç nast─Öpuj─ůcy skrypt:

 

ZADANIE DOMOWE

Do projektu zrealizowanego podczas lekcji wprowad┼║ zliczanie b┼é─Ödnych ruchów duszka

Dodatki do gry

Kamień, nożycie, papier - gra

Dodatki do gry - kamień, nożyce, papier

Euklides zakodowany

Liczby parzyste, liczby pierwsze. Programujemy.

Przesiewanie liczb pierwszych

Zakr─Öt za zakr─Öte,. Rekurencja.

Wie┼╝a Hanoi

Porz─ůdkowanie

Sortowanie b─ůbelkowe

Pisz sprawnie i ładnie

Jak to si─Ö pisze - tabele.

Plakat - tekst i grafika.

Dialog z maszyn─ů - formatowanie tekst├│w

Kształy poezji

Porfolio - scalanie dokument├│w

Powt├│rzenie wiadomo┼Ťci ─çwiczenia

 
  ©2007