AKTUALNOŚCI
.......................................
O SZKOLE
........................................
LICEUM
.........................................
Szkoła patriotyzmu
Dla Niepodległej
........................................
INFORMATYKA
Testy/Sprawdziany

SP 1 - 3
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 8
SP z. dodatkowe

LO klasa 1
LO klasa 3
........................................
ARCHIWUM
........................................
KONTAKT
........................................
Szukaj:

Twj e-mail:

Twoje haso:


W celu rejestracji, wpisz swj e-mail, Twoje haso zostanie wysane.

Zapomniae hasa?

 Miniatura: 2014-09-25 11:39:49 godloRP (827)
 ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 
W WYDMINACH  

POLITYKA PRYWATNOŚCI. Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Brak zmiany ustawień w przeglądarce oznacza akceptację dla stosowanych tu plików.  Więcej o celu używania plików cookies.  Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych (RODO). 

DBI

07.02.2023

Dzień Bezpiecznego Internetu

 

I. Zapoznaj się z kursem e-learningowym "Nie dla hejtu" https://edukacja.fdds.pl/course/index.php?categoryid=13.


II. Odpowiedz na pytania:

  1. Co to jest hejt?

  2. Dlaczego niektórzy ludzie hejtują w sieci?

  3. Co czuje ofiara hejtu?

  4. Co czuje hejter gdy musi spojrzeć skrzywdzonej osobie w twarz?

  5. Jak powinna zachować się ofiara hejtu?

  6. Jak powinien zachować się świadek hejtu?

  7.  ***Stwórz katalog zasad antyhejtowych (forma - prezentacja, ikonografika, nagranie video czy audio) - termin 28.02


Materiały do lekcji klasa 7

Bezpieczeństwo i higiena pracy z komputerem

Pracownia i komputery

Czy masz 1101 lat?

Jak działa sieć?

W chmurze

Wspólny dokument

Multimedialna prezentacja

Duszek w labiryncie

Dodatki do gry

Kamień, nożycie, papier - gra

  • przeniesienie tradycyjnej gry towarzyskiej na komputer,
  • przygotowanie elementów graficznych pobranych z sieci,
  • zaprogramowanie gry z komputerem jako przeciwnikiem.

ZASADY GRY

Na umówiony sygnał gracze wystawiają przed siebie dłoń pokazującą jeden z symboli: papier, kamień lub nożyce.

  • Papier jest silniejszy od kamienia, ponieważ go owija.
  • Kamień jest silniejszy od nożyc, ponieważ je tępi.
  • Nożyce są silniejsze od papieru, ponieważ go tną.

Zwycięża ten gracz, który pokazał silniejszy symbol. Jeśli gracze pokażą takie same symbole, jest remis.

JAK PRZENIEŚĆ GRĘ NA KOMPUTER

Zgodnie z przyjętym założeniem ma to być gra dla jednej osoby przeciwko komputerowi. Użytkownik wybiera symbol spośród podanych, komputer sam niczego nie wybierze – może jednak wylosować symbol, o ile oznaczy się go cyfrą.

 Zakładamy, że:

papier – 1, kamień – 2, nożyce – 3 

 Pobieramy duszki potrzebne do gry

Dodajemy potrzebne duszki do gry.

  • Mistrz gry (kot)
  • duszki – zielony i niebieski – gracz
  • duszki pomarańczowe – komputer

 Umieszczamy odpowiednio duszki potrzebne do gry:

Układamy odpowiednio duszki

 

Nadajemy duszkom gracza (zielone) kolejne kostiumy dla odpowiednich duszków – czyli np dla kamienia (2):

 

 

Dla duszka komputera (pomarańczowe) dodajemy odpowiednio kostiumy:

 

Teraz tworzymy odpowiednie zmienne potrzebne do gry:

 

Nadajemy skrypt dla Mistrza gry (duszek kot):

 

 

Układamy odpowiednie skrypty dla kart gracza (przykład dla kamienia):

Tworzymy kolejne dla pozostałych pamiętając, że: papier – 1, kamień – 2, nożyce – 3 

Kolejnym etapem jest utworzenie skryptu dla komputera (pomarańczowe):

 

 

Najważniejszą częścią jest to aby odpowiednio zostały wyświetlane komunikaty podczas gry:

 

Na koniec można dodać przycisk rozpoczynający grę od nowa:


Dodatki do gry - kamień, nożyce, papier

Euklides zakodowany

Liczby parzyste, liczby pierwsze. Programujemy.

Przesiewanie liczb pierwszych

Zakręt za zakręte,. Rekurencja.

Wieża Hanoi

Porządkowanie

Sortowanie bąbelkowe

Pisz sprawnie i ładnie

Jak to się pisze - tabele.

Plakat - tekst i grafika.

Dialog z maszyną - formatowanie tekstów

Kształy poezji

Porfolio - scalanie dokumentów

Powtórzenie wiadomości ćwiczenia

 
  ©2007