AKTUALNOŚCI
.......................................
O SZKOLE
........................................
LICEUM
.........................................
Szkoła patriotyzmu
Dla Niepodległej
........................................
INFORMATYKA
Testy/Sprawdziany

SP 1 - 3
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 8
SP z. dodatkowe

LO klasa 1
LO klasa 3
........................................
ARCHIWUM
........................................
KONTAKT
........................................
Szukaj:

Twˇj e-mail:

Twoje has│o:


W celu rejestracji, wpisz swˇj e-mail, Twoje has│o zostanie wys│ane.

Zapomnia│e has│a?

 Miniatura: 2014-09-25 11:39:49 godloRP (827)
 ZESPÓ┼ü SZKÓ┼ü OGÓLNOKSZTA┼üC─äCYCH 
W WYDMINACH  

POLITYKA PRYWATNO┼ÜCI. Nasze strony wykorzystuj─ů pliki cookies. Brak zmiany ustawie┼ä w przegl─ůdarce oznacza akceptacj─Ö dla stosowanych tu plików.  Wi─Öcej o celu u┼╝ywania plików cookies.  Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych (RODO). 

DBI

07.02.2023

Dzień Bezpiecznego Internetu

 

I. Zapoznaj si─Ö z kursem e-learningowym "Nie dla hejtu" https://edukacja.fdds.pl/course/index.php?categoryid=13.


II. Odpowiedz na pytania:

  1. Co to jest hejt?

  2. Dlaczego niektórzy ludzie hejtuj─ů w sieci?

  3. Co czuje ofiara hejtu?

  4. Co czuje hejter gdy musi spojrze─ç skrzywdzonej osobie w twarz?

  5. Jak powinna zachowa─ç si─Ö ofiara hejtu?

  6. Jak powinien zachowa─ç si─Ö ┼Ťwiadek hejtu?

  7.  ***Stwórz katalog zasad antyhejtowych (forma - prezentacja, ikonografika, nagranie video czy audio) - termin 28.02


Materiały do lekcji klasa 7

Bezpieczeństwo i higiena pracy z komputerem

Pracownia i komputery

Czy masz 1101 lat?

Jak działa sieć?

W chmurze

Wsp├│lny dokument

Multimedialna prezentacja

Duszek w labiryncie

Dodatki do gry

Kamień, nożycie, papier - gra

  • przeniesienie tradycyjnej gry towarzyskiej na komputer,
  • przygotowanie elementów graficznych pobranych z sieci,
  • zaprogramowanie gry z komputerem jako przeciwnikiem.

ZASADY GRY

Na umówiony sygna┼é gracze wystawiaj─ů przed siebie d┼éo┼ä pokazuj─ůc─ů jeden z symboli: papier, kamie┼ä lub no┼╝yce.

  • Papier jest silniejszy od kamienia, poniewa┼╝ go owija.
  • Kamie┼ä jest silniejszy od no┼╝yc, poniewa┼╝ je t─Öpi.
  • No┼╝yce s─ů silniejsze od papieru, poniewa┼╝ go tn─ů.

Zwyci─Ö┼╝a ten gracz, który pokaza┼é silniejszy symbol. Je┼Ťli gracze poka┼╝─ů takie same symbole, jest remis.

JAK PRZENIE┼Ü─ć GR─ś NA KOMPUTER

Zgodnie z przyj─Ötym za┼éo┼╝eniem ma to by─ç gra dla jednej osoby przeciwko komputerowi. U┼╝ytkownik wybiera symbol spo┼Ťród podanych, komputer sam niczego nie wybierze – mo┼╝e jednak wylosowa─ç symbol, o ile oznaczy si─Ö go cyfr─ů.

 Zak┼éadamy, ┼╝e:

papier – 1, kamie┼ä – 2, no┼╝yce – 3 

 Pobieramy duszki potrzebne do gry

Dodajemy potrzebne duszki do gry.

  • Mistrz gry (kot)
  • duszki – zielony i niebieski – gracz
  • duszki pomara┼äczowe – komputer

 Umieszczamy odpowiednio duszki potrzebne do gry:

Układamy odpowiednio duszki

 

Nadajemy duszkom gracza (zielone) kolejne kostiumy dla odpowiednich duszków – czyli np dla kamienia (2):

 

 

Dla duszka komputera (pomarańczowe) dodajemy odpowiednio kostiumy:

 

Teraz tworzymy odpowiednie zmienne potrzebne do gry:

 

Nadajemy skrypt dla Mistrza gry (duszek kot):

 

 

Układamy odpowiednie skrypty dla kart gracza (przykład dla kamienia):

Tworzymy kolejne dla pozosta┼éych pami─Ötaj─ůc, ┼╝e: papier – 1, kamie┼ä – 2, no┼╝yce – 3 

Kolejnym etapem jest utworzenie skryptu dla komputera (pomarańczowe):

 

 

Najwa┼╝niejsz─ů cz─Ö┼Ťci─ů jest to aby odpowiednio zosta┼éy wy┼Ťwietlane komunikaty podczas gry:

 

Na koniec mo┼╝na doda─ç przycisk rozpoczynaj─ůcy gr─Ö od nowa:


Dodatki do gry - kamień, nożyce, papier

Euklides zakodowany

Liczby parzyste, liczby pierwsze. Programujemy.

Przesiewanie liczb pierwszych

Zakr─Öt za zakr─Öte,. Rekurencja.

Wie┼╝a Hanoi

Porz─ůdkowanie

Sortowanie b─ůbelkowe

Pisz sprawnie i ładnie

Jak to si─Ö pisze - tabele.

Plakat - tekst i grafika.

Dialog z maszyn─ů - formatowanie tekst├│w

Kształy poezji

Porfolio - scalanie dokument├│w

Powt├│rzenie wiadomo┼Ťci ─çwiczenia

 
  ©2007