AKTUALNOŚCI
.......................................
O SZKOLE
........................................
LICEUM
.........................................
Szkoła patriotyzmu
Dla Niepodległej
........................................
INFORMATYKA
Testy/Sprawdziany

SP 1 - 3
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 8
SP z. dodatkowe

LO klasa 1
LO klasa 3
........................................
ARCHIWUM
........................................
KONTAKT
........................................
Szukaj:

Twˇj e-mail:

Twoje has│o:


W celu rejestracji, wpisz swˇj e-mail, Twoje has│o zostanie wys│ane.

Zapomnia│e has│a?

 Miniatura: 2014-09-25 11:39:49 godloRP (827)
 ZESPÓ┼ü SZKÓ┼ü OGÓLNOKSZTA┼üC─äCYCH 
W WYDMINACH  

POLITYKA PRYWATNO┼ÜCI. Nasze strony wykorzystuj─ů pliki cookies. Brak zmiany ustawie┼ä w przegl─ůdarce oznacza akceptacj─Ö dla stosowanych tu plików.  Wi─Öcej o celu u┼╝ywania plików cookies.  Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych (RODO). 

DBI

07.02.2023

Dzień Bezpiecznego Internetu

 

I. Zapoznaj si─Ö z kursem e-learningowym "Nie dla hejtu" https://edukacja.fdds.pl/course/index.php?categoryid=13.


II. Odpowiedz na pytania:

  1. Co to jest hejt?

  2. Dlaczego niektórzy ludzie hejtuj─ů w sieci?

  3. Co czuje ofiara hejtu?

  4. Co czuje hejter gdy musi spojrze─ç skrzywdzonej osobie w twarz?

  5. Jak powinna zachowa─ç si─Ö ofiara hejtu?

  6. Jak powinien zachowa─ç si─Ö ┼Ťwiadek hejtu?

  7.  ***Stwórz katalog zasad antyhejtowych (forma - prezentacja, ikonografika, nagranie video czy audio) - termin 28.02


Materiały do lekcji klasa 7

Bezpieczeństwo i higiena pracy z komputerem

Pracownia i komputery

Czy masz 1101 lat?

Jak działa sieć?

W chmurze

Wsp├│lny dokument

Multimedialna prezentacja

Duszek w labiryncie

Dodatki do gry

Kamień, nożycie, papier - gra

Dodatki do gry - kamień, nożyce, papier

Euklides zakodowany

  • przedstawianie algorytmu s┼éownie, za pomoc─ů schematu blokowego i pseudokodu,
  • zaimplementowanie algorytmu Euklidesa w postaci programu komputerowego.

Z algorytmami cz─Östo miewasz do czynienia na lekcjach matematyki. Podczas tej lekcji poznasz ró┼╝ne sposoby zapisu algorytmu na przyk┼éadzie znajdowania najwi─Ökszego wspólnego dzielnika dwóch liczb ca┼ékowitych i zaprogramujesz ten algorytm w Scratchu.

ALGORYTM ZNAJDOWANIA NWD

Algorytm Euklidesa, który opiera si─Ö na nast─Öpuj─ůcym spostrze┼╝eniu: je┼Ťli od wi─Ökszej liczby odejmie si─Ö mniejsz─ů, to mniejsza liczba i otrzymana ró┼╝nica b─Öd─ů mia┼éy taki sam najwi─Ökszy wspólny dzielnik jak pierwotne liczby. Gdy wynikiem kolejnego odejmowania b─Ödzie para takich samych liczb, to liczba ta stanowi NWD.

 

ZAPIS SŁOWNY

J─Özyk naturalny umo┼╝liwia zapis s┼éowny algorytmu w formie logicznego ci─ůgu kroków, które nale┼╝y wykona─ç, aby osi─ůgn─ů─ç po┼╝─ůdany efekt. Zalet─ů takiego sposobu zapisu jest prostota (nie trzeba zapami─Ötywa─ç formalnych konstrukcji), do wad nale┼╝─ů niedostateczna zwi─Öz┼éo┼Ť─ç oraz mo┼╝liwo┼Ť─ç b┼é─Ödnej interpretacji. W przypadku algorytmu Euklidesa taki s┼éowny plan dzia┼éa┼ä mo┼╝e przedstawia─ç si─Ö nast─Öpuj─ůco:

  1. Wybieramy dwie liczby naturalne.
  2. Je┼Ťli liczby s─ů równe, to NWD jest np. pierwsz─ů z nich i to oznacza koniec dzia┼éa┼ä.
  3. Je┼Ťli liczby nie s─ů równe, to trzeba:
    • zbada─ç, która jest wi─Öksza;
    • odj─ů─ç od niej mniejsz─ů i zast─ůpi─ç wi─Öksz─ů przez otrzyman─ů ró┼╝nic─Ö;
    • wróci─ç do sprawdzenia warunku w punkcie 2 (p─Ötla).

SCHEMAT BLOKOWY

Przedstawienie algorytmu w postaci graficznej z wykorzystaniem strza┼éek wskazuj─ůcych kolejno┼Ť─ç wykonywania poszczególnych instrukcji umo┼╝liwiaj─ů schematy blokowe. Elementy blokowe, które stosuje si─Ö podczas tworzenia schematu, to:

Schemat blokowy opisuj─ůcy algorytm Euklidesa mo┼╝na przedstawi─ç nast─Öpuj─ůco:

ZAPIS W J─śZYKU PROGRAMOWANIA

Zapis algorytmu w konkretnym j─Özyku programowania jest bardzo formalny i precyzyjny, ale niekiedy ma┼éo przejrzysty albo zrozumia┼éy wy┼é─ůcznie dla programisty. Je┼Ťli wykonasz zadanie 2, to obejrzysz te programy w ca┼éo┼Ťci.

Przeanalizuj powy┼╝sze zapisy i zbuduj w Scratchu skrypt realizuj─ůcy algorytm Euklidesa. Elementy sk┼éadaj─ůce si─Ö na skrypt zamieszczono na zrzucie poni┼╝ej.

Pomoc: Film na You Tube

https://www.youtube.com/watch?v=id07HLpspOc&t=129s

 

Liczby parzyste, liczby pierwsze. Programujemy.

Przesiewanie liczb pierwszych

Zakr─Öt za zakr─Öte,. Rekurencja.

Wie┼╝a Hanoi

Porz─ůdkowanie

Sortowanie b─ůbelkowe

Pisz sprawnie i ładnie

Jak to si─Ö pisze - tabele.

Plakat - tekst i grafika.

Dialog z maszyn─ů - formatowanie tekst├│w

Kształy poezji

Porfolio - scalanie dokument├│w

Powt├│rzenie wiadomo┼Ťci ─çwiczenia

 
  ©2007