AKTUALNOŚCI
.......................................
O SZKOLE
........................................
LICEUM
.........................................
Szkoła patriotyzmu
Dla Niepodległej
........................................
INFORMATYKA
Testy/Sprawdziany

SP 1 - 3
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 8
SP z. dodatkowe

LO klasa 1
LO klasa 3
........................................
ARCHIWUM
........................................
KONTAKT
........................................
Szukaj:

Twj e-mail:

Twoje haso:


W celu rejestracji, wpisz swj e-mail, Twoje haso zostanie wysane.

Zapomniae hasa?

 Miniatura: 2014-09-25 11:39:49 godloRP (827)
 ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 
W WYDMINACH  

POLITYKA PRYWATNOŚCI. Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Brak zmiany ustawień w przeglądarce oznacza akceptację dla stosowanych tu plików.  Więcej o celu używania plików cookies.  Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych (RODO). 

DBI

07.02.2023

Dzień Bezpiecznego Internetu

 

I. Zapoznaj się z kursem e-learningowym "Nie dla hejtu" https://edukacja.fdds.pl/course/index.php?categoryid=13.


II. Odpowiedz na pytania:

  1. Co to jest hejt?

  2. Dlaczego niektórzy ludzie hejtują w sieci?

  3. Co czuje ofiara hejtu?

  4. Co czuje hejter gdy musi spojrzeć skrzywdzonej osobie w twarz?

  5. Jak powinna zachować się ofiara hejtu?

  6. Jak powinien zachować się świadek hejtu?

  7.  ***Stwórz katalog zasad antyhejtowych (forma - prezentacja, ikonografika, nagranie video czy audio) - termin 28.02


Materiały do lekcji klasa 7

Bezpieczeństwo i higiena pracy z komputerem

Pracownia i komputery

Czy masz 1101 lat?

Jak działa sieć?

W chmurze

Wspólny dokument

Multimedialna prezentacja

Duszek w labiryncie

Dodatki do gry

Kamień, nożycie, papier - gra

Dodatki do gry - kamień, nożyce, papier

Euklides zakodowany

  • przedstawianie algorytmu słownie, za pomocą schematu blokowego i pseudokodu,
  • zaimplementowanie algorytmu Euklidesa w postaci programu komputerowego.

Z algorytmami często miewasz do czynienia na lekcjach matematyki. Podczas tej lekcji poznasz różne sposoby zapisu algorytmu na przykładzie znajdowania największego wspólnego dzielnika dwóch liczb całkowitych i zaprogramujesz ten algorytm w Scratchu.

ALGORYTM ZNAJDOWANIA NWD

Algorytm Euklidesa, który opiera się na następującym spostrzeżeniu: jeśli od większej liczby odejmie się mniejszą, to mniejsza liczba i otrzymana różnica będą miały taki sam największy wspólny dzielnik jak pierwotne liczby. Gdy wynikiem kolejnego odejmowania będzie para takich samych liczb, to liczba ta stanowi NWD.

 

ZAPIS SŁOWNY

Język naturalny umożliwia zapis słowny algorytmu w formie logicznego ciągu kroków, które należy wykonać, aby osiągnąć pożądany efekt. Zaletą takiego sposobu zapisu jest prostota (nie trzeba zapamiętywać formalnych konstrukcji), do wad należą niedostateczna zwięzłość oraz możliwość błędnej interpretacji. W przypadku algorytmu Euklidesa taki słowny plan działań może przedstawiać się następująco:

  1. Wybieramy dwie liczby naturalne.
  2. Jeśli liczby są równe, to NWD jest np. pierwszą z nich i to oznacza koniec działań.
  3. Jeśli liczby nie są równe, to trzeba:
    • zbadać, która jest większa;
    • odjąć od niej mniejszą i zastąpić większą przez otrzymaną różnicę;
    • wrócić do sprawdzenia warunku w punkcie 2 (pętla).

SCHEMAT BLOKOWY

Przedstawienie algorytmu w postaci graficznej z wykorzystaniem strzałek wskazujących kolejność wykonywania poszczególnych instrukcji umożliwiają schematy blokowe. Elementy blokowe, które stosuje się podczas tworzenia schematu, to:

Schemat blokowy opisujący algorytm Euklidesa można przedstawić następująco:

ZAPIS W JĘZYKU PROGRAMOWANIA

Zapis algorytmu w konkretnym języku programowania jest bardzo formalny i precyzyjny, ale niekiedy mało przejrzysty albo zrozumiały wyłącznie dla programisty. Jeśli wykonasz zadanie 2, to obejrzysz te programy w całości.

Przeanalizuj powyższe zapisy i zbuduj w Scratchu skrypt realizujący algorytm Euklidesa. Elementy składające się na skrypt zamieszczono na zrzucie poniżej.

Pomoc: Film na You Tube

https://www.youtube.com/watch?v=id07HLpspOc&t=129s

 

Liczby parzyste, liczby pierwsze. Programujemy.

Przesiewanie liczb pierwszych

Zakręt za zakręte,. Rekurencja.

Wieża Hanoi

Porządkowanie

Sortowanie bąbelkowe

Pisz sprawnie i ładnie

Jak to się pisze - tabele.

Plakat - tekst i grafika.

Dialog z maszyną - formatowanie tekstów

Kształy poezji

Porfolio - scalanie dokumentów

Powtórzenie wiadomości ćwiczenia

 
  ©2007