AKTUALNOŚCI
.......................................
O SZKOLE
........................................
LICEUM
.........................................
Szkoła patriotyzmu
Dla Niepodległej
........................................
INFORMATYKA
Testy/Sprawdziany

SP 1 - 3
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 8
SP z. dodatkowe

LO klasa 1
LO klasa 3
........................................
ARCHIWUM
........................................
KONTAKT
........................................
Szukaj:

Twˇj e-mail:

Twoje has│o:


W celu rejestracji, wpisz swˇj e-mail, Twoje has│o zostanie wys│ane.

Zapomnia│e has│a?

 Miniatura: 2014-09-25 11:39:49 godloRP (827)
 ZESPÓ┼ü SZKÓ┼ü OGÓLNOKSZTA┼üC─äCYCH 
W WYDMINACH  

POLITYKA PRYWATNO┼ÜCI. Nasze strony wykorzystuj─ů pliki cookies. Brak zmiany ustawie┼ä w przegl─ůdarce oznacza akceptacj─Ö dla stosowanych tu plików.  Wi─Öcej o celu u┼╝ywania plików cookies.  Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych (RODO). 

DBI

07.02.2023

Dzień Bezpiecznego Internetu

 

I. Zapoznaj si─Ö z kursem e-learningowym "Nie dla hejtu" https://edukacja.fdds.pl/course/index.php?categoryid=13.


II. Odpowiedz na pytania:

  1. Co to jest hejt?

  2. Dlaczego niektórzy ludzie hejtuj─ů w sieci?

  3. Co czuje ofiara hejtu?

  4. Co czuje hejter gdy musi spojrze─ç skrzywdzonej osobie w twarz?

  5. Jak powinna zachowa─ç si─Ö ofiara hejtu?

  6. Jak powinien zachowa─ç si─Ö ┼Ťwiadek hejtu?

  7.  ***Stwórz katalog zasad antyhejtowych (forma - prezentacja, ikonografika, nagranie video czy audio) - termin 28.02


Materiały do lekcji klasa 7

Bezpieczeństwo i higiena pracy z komputerem

Pracownia i komputery

Czy masz 1101 lat?

Jak działa sieć?

W chmurze

Wsp├│lny dokument

Multimedialna prezentacja

Duszek w labiryncie

Dodatki do gry

Kamień, nożycie, papier - gra

Dodatki do gry - kamień, nożyce, papier

Euklides zakodowany

Liczby parzyste, liczby pierwsze. Programujemy.

Przesiewanie liczb pierwszych

Temat: Przesiewanie liczb pierwszych

  • nie ka┼╝dy prosty algorytm jest optymalny i liczba oblicze┼ä w algorytmie ma istotne znaczenie dla jego realizacji,
  • zaprogramowanie w Scratchu sita Eratostenesa.

SITO ERATOSTENESA

Sposób Eratostenesa polega na odsiewaniu ca┼éych grup liczb, np. liczb parzystych (z wyj─ůtkiem 2), liczb podzielnych przez 3 (z wyj─ůtkiem 3) itd. Przyjrzyj si─Ö, jak to dzia┼éa.

  1. Najpierw nale┼╝y wypisa─ç wszystkie liczby w podanym zakresie, np. od 1 do 100.
  2. Potem nale┼╝y wykre┼Ťli─ç jedynk─Ö, bo ma ona tylko jeden dzielnik.
  3. Teraz pora na liczby podzielne przez 2 (z wyj─ůtkiem 2). W ten sposób wykre┼Ťla si─Ö (odsiewa) prawie po┼éow─Ö liczb, którymi ju┼╝ nie trzeba si─Ö zajmowa─ç.
  4. Dalej nale┼╝y kolejno wykre┼Ťli─ç liczby podzielne przez 3 (z wyj─ůtkiem 3).
  5. Liczba 4 zosta┼éa ju┼╝ odsiana, wi─Öc nast─Öpna jest pi─ůtka.
  6. Zosta┼éo jeszcze odsianie liczb podzielnych przez 7 (z wyj─ůtkiem 7), czyli 49, 77 i 91 – i zostan─ů wy┼é─ůcznie liczby pierwsze.

LISTA KROKÓW I JEJ REALIZACJA W SCRATCHU

Utwórz w Scratchu projekt realizuj─ůcy sito Eratostenesa dla liczb z zakresu od 1 do 100. Kieruj si─Ö opisanymi ni┼╝ej krokami, które trzeba wykona─ç.

  • We┼║ liczby naturalne od 1 do 100.
    W Scratchu: utwórz list─Ö Liczby i wype┼énij j─ů liczbami od 1 do 100, utwórz pomocnicz─ů zmienn─ů liczba.

 

  • Wykre┼Ťl 1.
    W Scratchu: zamie┼ä 1 na li┼Ťcie na X.
  • Powtarzaj od 2 do liczby, której kwadrat jest wi─Ökszy od wybranego zakresu: we┼║ kolejn─ů niewykre┼Ťlon─ů liczb─Ö i wykre┼Ťl jej wielokrotno┼Ťci.
    W Scratchu: utwórz zmienn─ů dzielnik i ustaw j─ů na 2; powtarzaj, a┼╝ dzielnik do kwadratu b─Ödzie wi─Ökszy ni┼╝ zakres: je┼╝eli element listy równy dzielnikowi nie jest równy X, to usu┼ä jego wielokrotno┼Ťci i zmie┼ä dzielnik o 1.

Wykre┼Ťlanie wielokrotno┼Ťci. Powtarzaj do ko┼äca zakresu liczb: je┼╝eli liczba nie jest wykre┼Ťlona oraz liczba jest podzielna przez dzielnik, ale nie równa dzielnikowi, to wykre┼Ťl liczb─Ö.
W Scratchu: zdefiniuj nowy blok Usu┼ä wielokrotno┼Ťci wywo┼éywany z parametrem dzielnik.

Zakr─Öt za zakr─Öte,. Rekurencja.

Wie┼╝a Hanoi

Porz─ůdkowanie

Sortowanie b─ůbelkowe

Pisz sprawnie i ładnie

Jak to si─Ö pisze - tabele.

Plakat - tekst i grafika.

Dialog z maszyn─ů - formatowanie tekst├│w

Kształy poezji

Porfolio - scalanie dokument├│w

Powt├│rzenie wiadomo┼Ťci ─çwiczenia

 
  ©2007