AKTUALNOŚCI
.......................................
O SZKOLE
........................................
LICEUM
.........................................
Szkoła patriotyzmu
Dla Niepodległej
........................................
INFORMATYKA
Testy/Sprawdziany

SP 1 - 3
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 8
SP z. dodatkowe

LO klasa 1
LO klasa 3
........................................
ARCHIWUM
........................................
KONTAKT
........................................
Szukaj:

Twˇj e-mail:

Twoje has│o:


W celu rejestracji, wpisz swˇj e-mail, Twoje has│o zostanie wys│ane.

Zapomnia│e has│a?

 Miniatura: 2014-09-25 11:39:49 godloRP (827)
 ZESPÓ┼ü SZKÓ┼ü OGÓLNOKSZTA┼üC─äCYCH 
W WYDMINACH  

POLITYKA PRYWATNO┼ÜCI. Nasze strony wykorzystuj─ů pliki cookies. Brak zmiany ustawie┼ä w przegl─ůdarce oznacza akceptacj─Ö dla stosowanych tu plików.  Wi─Öcej o celu u┼╝ywania plików cookies.  Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych (RODO). 

DBI

07.02.2023

Dzień Bezpiecznego Internetu

 

I. Zapoznaj si─Ö z kursem e-learningowym "Nie dla hejtu" https://edukacja.fdds.pl/course/index.php?categoryid=13.


II. Odpowiedz na pytania:

  1. Co to jest hejt?

  2. Dlaczego niektórzy ludzie hejtuj─ů w sieci?

  3. Co czuje ofiara hejtu?

  4. Co czuje hejter gdy musi spojrze─ç skrzywdzonej osobie w twarz?

  5. Jak powinna zachowa─ç si─Ö ofiara hejtu?

  6. Jak powinien zachowa─ç si─Ö ┼Ťwiadek hejtu?

  7.  ***Stwórz katalog zasad antyhejtowych (forma - prezentacja, ikonografika, nagranie video czy audio) - termin 28.02


Materiały do lekcji klasa 7

Bezpieczeństwo i higiena pracy z komputerem

Pracownia i komputery

Czy masz 1101 lat?

Jak działa sieć?

W chmurze

Wsp├│lny dokument

Multimedialna prezentacja

Duszek w labiryncie

Dodatki do gry

Kamień, nożycie, papier - gra

Dodatki do gry - kamień, nożyce, papier

Euklides zakodowany

Liczby parzyste, liczby pierwsze. Programujemy.

Przesiewanie liczb pierwszych

Zakr─Öt za zakr─Öte,. Rekurencja.

Wie┼╝a Hanoi

Porz─ůdkowanie

Temat: Porz─ůdkowanie przez zliczanie

  • sortowanie przez zliczanie,
  • realizowanie algorytmu sortowania przez zliczanie w Scratchu,
  • tworzenie klonu duszków.

Sortowanie to porz─ůdkowanie zbioru elementów wzgl─Ödem konkretnych cech ka┼╝dego elementu, np. malej─ůco albo alfabetycznie. Nie ma idealnego algorytmu sortuj─ůcego – dobór algorytmu zale┼╝y od sytuacji. Podczas tej lekcji poznasz sortowanie oparte na zliczaniu.

ZASADY SORTOWANIA

Dzia┼éanie algorytmu sortowania przez zliczanie najlepiej przedstawi─ç za pomoc─ů przyk┼éadu. Jak uporz─ůdkowa─ç rosn─ůco ci─ůg liczb 4, 3, 4, 1, 4, 4, 2, 1, 4 i 3?

Dla ka┼╝dej mo┼╝liwej warto┼Ťci liczbowej (1, 2, 3 lub 4) nale┼╝y ustali─ç licznik do zliczania ka┼╝dej z tych warto┼Ťci i ustali─ç jego warto┼Ť─ç pocz─ůtkow─ů na 0. Potem trzeba przejrze─ç kolejne elementy listy i zliczy─ç ich wyst─ůpienia. Na koniec pozostaje zsumowa─ç warto┼Ť─ç licznika oraz licznika poprzedniej liczby, aby ustali─ç pozycj─Ö ostatniego elementu ka┼╝dej warto┼Ťci liczbowej i odpowiednio ustawi─ç kolejne elementy listy.

 

Porz─ůdkowanie przez zliczanie polega na przegl─ůdaniu kolejnych elementów zbioru, zliczaniu ich wyst─ůpie┼ä oraz zapisywaniu na przygotowanej do tego celu li┼Ťcie i – ostatecznie – zapisaniu liczb wed┼éug okre┼Ťlonego porz─ůdku.

 

Wybierz z biblioteki duszka przedstawiaj─ůcego liczb─Ö 1 (Glow-1), a nast─Öpnie na karcie Kostiumy dodaj trzy kostiumy w postaci liczb 2, 3 i 4. Nazwij kostiumy kolejno 1, 2, 3 i 4.

Duszek b─Ödzie ukryty, jego posta─ç pos┼éu┼╝y do utworzenia 11 klonów, tj. identycznych kopii, które maj─ů wszystkie cechy i funkcjonalno┼Ťci swojego wzorca. Ka┼╝dy z klonów b─Ödzie mia┼é losowo wybrany kostium.

Tworzymy 2 zmienne:

  • x – przechowuj─ůc─ů odleg┼éo┼Ť─ç mi─Ödzy kolejnymi klonami (40), kolejne duszki musz─ů by─ç przesuni─Öte, aby by┼éy widoczne.
  • los – przechowuj─ůc─ů numer kostiumu powsta┼éego klonu (wylosowan─ů liczb─Ö od 1 do 4); 

  • Przetestuj dzia┼éanie obu skryptów kilka razy – sprawd┼║, czy tworzenie klonów przebiega poprawnie.
  • Aby zliczy─ç, ile razy wyst─Öpuje ka┼╝da liczba, musisz utworzy─ç cztery zmienne, np. a, b, c i d. W osobnym skrypcie zielonej flagi ustaw pocz─ůtkowe warto┼Ťci tych zmiennych na 0.

Zdefiniuj blok zliczaj, który b─Ödzie zlicza┼é wyst─ůpienia poszczególnych liczb – 1, 2, 3 i 4.

Uzupe┼énij powy┼╝szy skrypt o zliczanie kolejnych liczb – 2, 3 i 4.

  • Przetestuj kilkakrotnie dzia┼éanie skryptów.
  • Uzupe┼énij skrypt zielonej flagi z pocz─ůtkowymi warto┼Ťciami zmiennych. Utwórz zmienn─ů posortowana i wstaw j─ů do bloku ustaw (…) na (…) z domy┼Ťl─ů warto┼Ťci─ů 0. Wyczy┼Ť─ç pole edycji bloku. B─Ödziesz tam dostawia─ç kolejno tyle jedynek, ile wynosi warto┼Ť─ç zmiennej a, tyle dwójek, ile wynosi warto┼Ť─ç zmiennej b itd.

Pomoc:   https://www.youtube.com/watch?v=LRLdg7lwoLA i

 

Sortowanie b─ůbelkowe

Pisz sprawnie i ładnie

Jak to si─Ö pisze - tabele.

Plakat - tekst i grafika.

Dialog z maszyn─ů - formatowanie tekst├│w

Kształy poezji

Porfolio - scalanie dokument├│w

Powt├│rzenie wiadomo┼Ťci ─çwiczenia

 
  ©2007