AKTUALNOŚCI
.......................................
O SZKOLE
........................................
LICEUM
.........................................
Szkoła patriotyzmu
Dla Niepodległej
........................................
INFORMATYKA
Testy/Sprawdziany

SP 1 - 3
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 8
SP z. dodatkowe

LO klasa 1
LO klasa 3
........................................
ARCHIWUM
........................................
KONTAKT
........................................
Szukaj:

Twj e-mail:

Twoje haso:


W celu rejestracji, wpisz swj e-mail, Twoje haso zostanie wysane.

Zapomniae hasa?

 Miniatura: 2014-09-25 11:39:49 godloRP (827)
 ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 
W WYDMINACH  

POLITYKA PRYWATNOŚCI. Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Brak zmiany ustawień w przeglądarce oznacza akceptację dla stosowanych tu plików.  Więcej o celu używania plików cookies.  Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych (RODO). 

DBI

07.02.2023

Dzień Bezpiecznego Internetu

 

I. Zapoznaj się z kursem e-learningowym "Nie dla hejtu" https://edukacja.fdds.pl/course/index.php?categoryid=13.


II. Odpowiedz na pytania:

  1. Co to jest hejt?

  2. Dlaczego niektórzy ludzie hejtują w sieci?

  3. Co czuje ofiara hejtu?

  4. Co czuje hejter gdy musi spojrzeć skrzywdzonej osobie w twarz?

  5. Jak powinna zachować się ofiara hejtu?

  6. Jak powinien zachować się świadek hejtu?

  7.  ***Stwórz katalog zasad antyhejtowych (forma - prezentacja, ikonografika, nagranie video czy audio) - termin 28.02


Materiały do lekcji klasa 7

Bezpieczeństwo i higiena pracy z komputerem

Pracownia i komputery

Czy masz 1101 lat?

Jak działa sieć?

W chmurze

Wspólny dokument

Multimedialna prezentacja

Duszek w labiryncie

Dodatki do gry

Kamień, nożycie, papier - gra

Dodatki do gry - kamień, nożyce, papier

Euklides zakodowany

Liczby parzyste, liczby pierwsze. Programujemy.

Przesiewanie liczb pierwszych

Zakręt za zakręte,. Rekurencja.

Wieża Hanoi

Porządkowanie

Temat: Porządkowanie przez zliczanie

  • sortowanie przez zliczanie,
  • realizowanie algorytmu sortowania przez zliczanie w Scratchu,
  • tworzenie klonu duszków.

Sortowanie to porządkowanie zbioru elementów względem konkretnych cech każdego elementu, np. malejąco albo alfabetycznie. Nie ma idealnego algorytmu sortującego – dobór algorytmu zależy od sytuacji. Podczas tej lekcji poznasz sortowanie oparte na zliczaniu.

ZASADY SORTOWANIA

Działanie algorytmu sortowania przez zliczanie najlepiej przedstawić za pomocą przykładu. Jak uporządkować rosnąco ciąg liczb 4, 3, 4, 1, 4, 4, 2, 1, 4 i 3?

Dla każdej możliwej wartości liczbowej (1, 2, 3 lub 4) należy ustalić licznik do zliczania każdej z tych wartości i ustalić jego wartość początkową na 0. Potem trzeba przejrzeć kolejne elementy listy i zliczyć ich wystąpienia. Na koniec pozostaje zsumować wartość licznika oraz licznika poprzedniej liczby, aby ustalić pozycję ostatniego elementu każdej wartości liczbowej i odpowiednio ustawić kolejne elementy listy.

 

Porządkowanie przez zliczanie polega na przeglądaniu kolejnych elementów zbioru, zliczaniu ich wystąpień oraz zapisywaniu na przygotowanej do tego celu liście i – ostatecznie – zapisaniu liczb według określonego porządku.

 

Wybierz z biblioteki duszka przedstawiającego liczbę 1 (Glow-1), a następnie na karcie Kostiumy dodaj trzy kostiumy w postaci liczb 2, 3 i 4. Nazwij kostiumy kolejno 1, 2, 3 i 4.

Duszek będzie ukryty, jego postać posłuży do utworzenia 11 klonów, tj. identycznych kopii, które mają wszystkie cechy i funkcjonalności swojego wzorca. Każdy z klonów będzie miał losowo wybrany kostium.

Tworzymy 2 zmienne:

  • x – przechowującą odległość między kolejnymi klonami (40), kolejne duszki muszą być przesunięte, aby były widoczne.
  • los – przechowującą numer kostiumu powstałego klonu (wylosowaną liczbę od 1 do 4); 

  • Przetestuj działanie obu skryptów kilka razy – sprawdź, czy tworzenie klonów przebiega poprawnie.
  • Aby zliczyć, ile razy występuje każda liczba, musisz utworzyć cztery zmienne, np. a, b, c i d. W osobnym skrypcie zielonej flagi ustaw początkowe wartości tych zmiennych na 0.

Zdefiniuj blok zliczaj, który będzie zliczał wystąpienia poszczególnych liczb – 1, 2, 3 i 4.

Uzupełnij powyższy skrypt o zliczanie kolejnych liczb – 2, 3 i 4.

  • Przetestuj kilkakrotnie działanie skryptów.
  • Uzupełnij skrypt zielonej flagi z początkowymi wartościami zmiennych. Utwórz zmienną posortowana i wstaw ją do bloku ustaw (…) na (…) z domyślą wartością 0. Wyczyść pole edycji bloku. Będziesz tam dostawiać kolejno tyle jedynek, ile wynosi wartość zmiennej a, tyle dwójek, ile wynosi wartość zmiennej b itd.

Pomoc:   https://www.youtube.com/watch?v=LRLdg7lwoLA i

 

Sortowanie bąbelkowe

Pisz sprawnie i ładnie

Jak to się pisze - tabele.

Plakat - tekst i grafika.

Dialog z maszyną - formatowanie tekstów

Kształy poezji

Porfolio - scalanie dokumentów

Powtórzenie wiadomości ćwiczenia

 
  ©2007